VOJENS SPEEDWAY CENTER PÅ STAND BY TIL 27. MARTS

12/03/2020

Ledelsen på Vojens Speedway Center, Vojens Speedway Klub, Speed1Way og SES – Sønderjylland Elite Speedway, valgte torsdag formiddag at følge opfordringen fra Statsminister Mette Frederiksen, og lukker ned for samtlige aktiviteter – foreløbig for uge 12 og 13.

– I den nuværende situation handler det om at danskerne står sammen, og hver især er med til bekæmpe spredningen af Coronavirus. Jeg er sikker på at vores mange medlemmer, sponsorere og samarbejdspartnere, har forståelse for, at vi nu tager dette skridt, siger direktør Jacob Olsen, der også er formand for Vojens Speedway Klub.

Hele det danske motorsportsmiljø modtog også torsdag formiddag et statement fra formanden for Danmarks Motor Union, Jørgen Bitsch, der på det kraftigste anbefaler alle klubber under DMU, at indstille alle aktiviteter, både indendørs og udendørs, de næste to uger.

Informationen fra Danmarks Motor Union kan læses i sin helhed nederst.

– I de kommende uger vil vi stadig kunne kontaktes på telefon og via mail. Vi fortsætter det daglige arbejde med planlægningen af vores sæsondebut i den danske liga 22. april, DM finalen 10. juni, og vores EM og VM grandprix, senere på sæsonen, fastslår Jacob Olsen.

Den planlagte bogreception og foredrag med Ib Søby, torsdag den 26. marts, er ligeledes aflyst, og vil blive afholdt på et senere tidspunkt.

INFORMATION FRA DANMARKS MOTOR UNION ANGÅENDE CORONA

På baggrund af den seneste udmelding og anbefalinger i forbindelse med Corona virus situationen i Danmark, fra Statsminister Mette Frederiksen og efterfølgende fra DIF følger DMU naturligvis alle anbefalingerne.

Det vil sige, at vi kraftigt anbefaler alle klubber under DMU at aflyse alle aktiviteter frem til og med den 27. marts både indendørs og udendørs aktiviteter (træning, løb, større møder osv.)

For MX gælder aflysning af løb også d. 28, og 29. marts.

Det er en meget alvorlig situation, men hvis vi gør det rigtige, kan vi håbe på, at situationen hurtigt kan komme under kontrol og sæsonen kan starte. Vi er naturligvis klar over, at der er mange planlagte aktiviteter med under 100 mennesker i de næste 2 uger, men vi skal alle gøre vores bedste for at begrænse smitten. Alternativet er klart meget skræmmende.

Der er planlagt flere arrangementer i alle vores discipliner i den kommende periode og ligeledes i weekenderne efter den 27. marts. Vi vender snarest tilbage med yderligere information om disse arrangementer i den enkelte disciplin, om hvad forventes gennemført, udskudt eller aflyst.

DMU’s sekretariat vil i perioden også være lukket for fysisk fremmøde, men sekretariatets personale vil som sædvanligt være til at træffe telefonisk eller på mail.

Med venlig hilsen

Jørgen Bitsch

Formand

Danmarks Motor Union

Seneste nyheder

SES SEJRER STORT

Med 16 point - 50 mod 34 - bevarede SES – Sønderjylland Elite Speedway spidsen i den danske SpeedwayLigaen efter aftenens match på Vojens Speedway Center mod Nordjysk Elite Speedway. Nordjyderne kom aldrig rigtigt til fadet på en – i øvrigt udramatisk og velarrangeret...

OK PENGE TIL VOJENS SPEEDWAY KLUB

En check på 11.825 kroner blev i onsdags overrakt fra OK til ungdomsarbejdet i Vojens Speedway Klub. Det skete i forbindelse med matchen SES – Sønderjylland Elite Speedway mod Region Varde, hvor Peder Venter fra OK kunne overrække den årlige donation til VSK-formand...

SMAL MEN SIKKER SES SEJR

Med 44-40 på Vojens Speedway Center sejrede SES – Sønderjylland Elite Speedway over gæsterne fra Region Varde Elite Sport. Den smukt afviklede match – uden problemer af nogen art – var ganske lige i den første del, hvor stillingen var uhyre tæt. Efter heat 10 stod den...

SES SLOG GSK GRINDSTED

De nye 5-1ér skilte, som publikum hiver i vejret når SES- Sønderjylland scorer dobbeltsejre, kom i den grad i brug i aftenens match på Vojens Speedway Center. SES scorede dobbeltsejr i de tre første heats til de knapt 2000 tilskueres store begejstring – og dermed var...

Del på sociale medier